Socialinis darbas
Žinai, kas sieja visus būsimus ir esamus socialinius darbuotojus? Jiems ne tas pats, kas vyksta su kitu žmogumi – priklausančiu socialinės atskirties grupei, turinčiu įvairių poreikių ir galimybių.
Tavo kantrybė, empatija, pakantumas kitų silpnybėms, tvirtas charakteris ir noras padėti jau yra tvirtas pagrindas rinktis Socialinio darbo studijas Šiaulių valstybinėje kolegijoje.
Ar tai tikrai yra tavo pašaukimas, turėsi progą įsitikinti per praktikas skirtingose socialinę pagalbą teikiančiose įstaigose, savanoriaudamas.
Studijos Šiaulių valstybinėje kolegijoje gali būti derinamos su darbu – tiek studijuojant nuolatine, tiek ištęstine formomis. Kiekvienu konkrečiu atveju ieškoma individualių sprendimų.
Turintiems socialinio darbuotojo padėjėjo IV lygio profesinę kvalifikaciją galimas priėmimas į aukštesnį kursą.
Stojančiuosius konsultuojame telefonu +370 615 97 114, el. paštu priemimas@svako.lt arba Kolegijos centriniuose rūmuose (Aušros al. 40, 211 kab., Šiauliai).
Konkursinio balo sandara
Brandos atestato dalyko įvertinimo tipas |
Brandos atestato dalykas |
Konkursinio balo sudarymo svertinis koeficientas |
Brandos egzaminas |
istorija |
0,4 |
Brandos egzaminas arba metinis pažymys |
matematika arba informacinės technologijos, arba geografija, arba užsienio kalba, arba filosofija |
0,2 |
Brandos egzaminas arba metinis pažymys |
bet koks dalykas, nesutampantis su kitais, kurio VBE organizuojamas einamaisiais metais arba kvalifikacijos egzaminas |
0,2 |
Brandos egzaminas |
lietuvių kalba ir literatūra |
0,2 |
Kodėl Šiaulių valstybinėje kolegijoje?
Rengiant socialinius darbuotojus, didelis dėmesys skiriamas patirtiniam-praktiniam mokymuisi, kurio metu studentai tyrinėja socialinę aplinką, studijuoja asmenybės psichologijai ir elgesiui įtakos turinčius veiksnius, formuojami komandinio darbo įgūdžiai.
Socialinio darbo studijų programos dalykus dėsto ir užsienio dėstytojai, kurie perteikia tarpkultūrinio bei tarptautinio socialinio darbo kontekstą.
2022 metais studijų programa atnaujinta orientuojantis į įtraukiojo socialinio darbo praktikos koncepcijos principus: į(si)traukimas, partnerystė, advokacija, sąžiningumas.
– visos praktikos bus palydimos praktikos atvejų analizės grupinėmis pratybomis, kurias ves dėstytojas turintis supervizoriaus pasirengimą.
– I kurso studentams organizuojamas patirtinis žygis gamtoje, kurio tikslas yra skatinti studentus mokytis iš patirties ir per patirtį, tobulinti reflektyviuosius gebėjimus, pagrįstus bendradarbiavimo perspektyva, ugdyti poreikį nuolatos permąstyti savo vertybines nuostatas.
– gilinimuisi kryptyje skirtų dalykų specifika pagrįsta šiuolaikinio socialinio darbo kaitos tendencijomis, padedančiomis įsisavinti ir valdyti įvairias su šiandienos socialinės politikos pokyčiais susijusias socialinio darbo formas ir technikas.
Karjera
Profesinės veiklos galimybės | Absolventas gali dirbti socialiniu darbuotoju, geba teikti bei organizuoti ir administruoti socialines paslaugas valstybinėse ir privačiose socialinės apsaugos, švietimo, sveikatos priežiūros, teisėsaugos institucijose: socialinių paslaugų centruose, šeimos ir vaiko gerovės centruose, vaikų, neįgaliųjų, pagyvenusių ir senų žmonių dienos centruose, socialinės globos namuose, bendruomeniniuose vaikų globos namuose, ligoninėse, reabilitacijos skyriuose, resocializacijos centruose, įkalinimo įstaigose, įvairiose nevyriausybinėse organizacijose, kurti socialinį verslą ir kt. |
Tolesnės studijų galimybės |
Absolventas studijas galės tęsti universitetuose pagal socialinių mokslų studijų krypčių grupės socialinio darbo krypties ir kitų studijų krypčių programas. |
Studijų programos informacija
Studijų forma ir trukmė | Nuolatinės studijos – 3 m. Ištęstinės studijos – 4 m. |
Katedra | Socialinio darbo katedra |
Fakultetas | Sveikatos priežiūros fakultetas |
Studijų programos kodas | 6531JX018 |
Studijų apimtis | 180 kreditų |
Studijų programos vykdymo kalba | lietuvių |
Švietimo sritis | Socialinė gerovė |
Studijų krypčių grupė | Socialiniai mokslai |
Studijų kryptis | Socialinis darbas |
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis | Socialinių mokslų profesinis bakalauras, socialinis darbuotojas |
Studijų programos komiteto pirmininkas | Socialinio darbo katedros vedėja dr. Neringa Povilaitienė, el. p. n.povilaitiene@svako.lt, tel. +370 41 52 49 71 |
Studijų programos tikslai ir numatomi studijų rezultatai
Tikslas – parengti socialinio darbo specialistą, gebantį inicijuoti socialinius pokyčius visuomenėje ir įgalinti asmenį, šeimą, grupę, bendruomenę kurti socialinę gerovę kintančioje globalioje aplinkoje, vadovaujantis žmogaus teisių užtikrinimo ir socialinės atsakomybės principais.
Numatomi studijų rezultatai
Sėkmingai baigęs studijų programą, absolventas: | |
Žinios, jų taikymas |
išmano socialinio darbo teoriją ir metodus, žmogaus elgesio ir jo kaitos socialinėje aplinkoje teorijas, socialinio darbo profesijos raidą, etikos, žmogaus teisių, socialinio teisingumo principus, nacionalinę socialinę apsaugą, taiko tarpprofesinį bendradarbiavimą tyrimais grįstoje socialinio darbo praktikoje, nustato socialinių paslaugų poreikį, teikia socialines paslaugas pasitelkdamas informacines, komunikacines ir pagalbą garantuojančias technologijas; išmano ir taiko socialinių, humanitarinių ir kitų mokslų teorijų pagrindus teikdamas socialines paslaugas klientams.
|
Gebėjimai vykdyti tyrimus |
atlieka į praktiką orientuotus socialinio darbo tyrimus, interpretuoja jų rezultatus socialines paslaugas teikiančių institucijų veiklos, socialinės politikos kontekstuose; taiko taikomųjų tyrimų rezultatus socialinėms problemoms spręsti ir profesinei veiklai plėtoti, diegdamas socialinio darbo inovacijas. |
Socialiniai gebėjimai |
bendrauja ir bendradarbiauja su klientais, kolegomis, komandos nariais ir kitais specialistais, politikais, žiniasklaida, mokslininkais, vadovaudamasis pagarbos, supratimo, susitarimo ir etikos normomis; sklandžiai reiškia savo mintis raštu ir žodžiu valstybine ir užsienio kalba, diskutuoja aktualiais profesiniais klausimais, generuoja idėjas, siekdamas stiprinti socialinio darbo profesijos prestižą. |
Asmeniniai gebėjimai |
kritiškai vertina ir reflektuoja savo kaip profesionalo augimą, profesinę veiklą, tobulina asmenines ir profesines kompetencijas, suvokdamas mokymosi visą gyvenimą svarbą; sistemina ir analizuoja informaciją iš nacionalinių ir tarptautinių informacijos šaltinių, naudojasi medijomis ir pagalbą teikiančiomis technologijomis, užtikrina konfidencialumą ir savarankiškai priima sprendimus, profesionaliai veikdamas kintančiose situacijose; rūpinasi asmenybės pažinimu, tobulėjimu ir profesinės kvalifikacijos tobulinimu, dalijasi gerąja patirtimi kurdamas socialinio darbo profesijos įvaizdį. |
Specialieji gebėjimai |
atpažįsta, analizuoja ir įvertina asmens, šeimos, grupės, bendruomenės (toliau – klientas) poreikius, stiprybes ir galimybes, vadovaujasi norminiais teisės aktais ir institucijos dokumentais, ugdo asmens socialinius įgūdžius, numato socialinių problemų bendruomenėje atsiradimą, organizuoja ir vertina socialinių paslaugų poveikį klientui, taiko socialinio darbo metodus, kurdamas visavertį bendravimo ryšį ir pasitikėjimu grįstą santykį, atstovaudamas kliento teises ir interesus, pasitelkdamas vidinius ir aplinkos išteklius, motyvuodamas ir įgalindamas klientą savigalbai; rengia ir įgyvendina socialinės pagalbos klientui planus, institucines, regiono, nacionalines programas ir projektus, planuoja racionalius išteklius, vertina socialinių paslaugų, programų ir projektų veiksmingumą; bendradarbiauja su įvairių institucijų atstovais, organizuodamas ir plėtodamas inovatyvias socialines paslaugas, įgalindamas klientus prisideda prie socialinės gerovės; analizuoja ir paaiškina socialinės politikos poveikį žmogaus teisių užtikrinimui, socialinės atskirties mažinimui; praktinėje veikloje vadovaujasi socialinio teisingumo, žmogaus teisių principais, socialinio darbo vertybėmis ir profesine etika, numato socialinės pagalbos proceso tobulinimą. |
Studijuojami dalykai ir praktikos
I metai | II metai | III metai |
---|---|---|
1 SEMESTRAS | 3 SEMESTRAS | 5 SEMESTRAS |
|
|
|
2 SEMESTRAS | 4 SEMESTRAS | 6 SEMESTRAS |
|
|
|
I metai | II metai | III metai | IV metai |
---|---|---|---|
1 SEMESTRAS | 3 SEMESTRAS | 5 SEMESTRAS | 7 SEMESTRAS |
|
|
|
|
2 SEMESTRAS | 4 SEMESTRAS | 6 SEMESTRAS | 8 SEMESTRAS |
|
|
|
|