Įgyvendintas projektas, skirtas studentų psichologinės mokymosi aplinkos gerinimui ir psichikos sveikatos stiprinimui

2023-12-05

Šiaulių valstybinė kolegija baigė įgyvendinti projektą, skirtą studentų psichologinei mokymosi aplinkai gerinti ir psichikos sveikatai stiprinti.

Projektą finansavo Valstybinis studijų fondas. Konkurso laimėtojams buvo skirtas finansavimas studentų pilietiniams, moksliniams, verslumo, kūrybiniams ir sportiniams projektams vykdyti. Paraiška parengta pagal vieną iš Valstybinio studijų fondo numatytų iškeltų prioritetinių temų – Studentų psichologinė mokymosi aplinka. Priemonės, taikomos aukštosiose mokyklose, studentų organizacijų vaidmuo.

Grindžiant projekto aktualumą pabrėžtina, kad psichosocialinė mokymosi aplinka – tai aplinka, apimanti psichologinius ir socialinius veiksnius, galinčius daryti įtaką studentų pasitenkinimui, sveikatai ir galimybėms studijuoti. Mokymosi aplinka daro tiesioginį poveikį studentų aukštesniųjų mąstymo įgūdžių ugdymui, psichologinei savijautai ir mokymuisi. Kadangi prie mokymosi efektyvumo prisideda ir psichosocialinė aplinka, labai svarbu įvertinti studentų patiriamus psichosocialinius veiksnius, turinčius įtakos jų psichologinei gerovei ir sveikatai. Akademinė adaptacija taip pat yra laikoma pagrindiniu akademinių rezultatų kokybės veiksniu, nes sėkmingas studentų prisitaikymas prie akademinės bendruomenės gyvenimo taip pat leidžia pasiekti geresnių mokymosi rezultatų. Akademiniams pasiekimams įtakos turi studentų savivertė, kuriai didėjant gerėja studentų rezultatai. Stebimas ir atvirkštinis ryšys – turint daugiau žinių ir gebėjimų kyla studentų savivertė. Akcentuotina, kad neigiama psichologinė mokymosi aplinka gali lemti studentų nerimo, streso, depresijos atsiradimą. Stresas gali būti susijęs su sudėtingu prisitaikymu aukštojoje mokykloje, ypač pirmo kurso, mainų programos „Erasmus+“ ir užsienio šalių studentų. Bandydami įveikti įtampą, kylančią dėl iššūkių akademinėje aplinkoje, studentai imasi įvairių įveikos būdų: nuo problemų sprendimo, pagalbos ieškojimo, sveikos mitybos, meditacijos ar kitos malonios veiklos iki raminamųjų vaistų, žalingų įpročių ir kitų priklausomybių.

2022 m. Valstybinio studijų fondo finansuojamame projekte „Šiaulių valstybinės kolegijos studentų psichologinės gerovės ir psichikos sveikatos stiprinimas“ po kiekvienos įgyvendintos veiklos studentai raštu pateikė refleksijų, kaip vertina organizuotas veiklas. Dauguma studentų teigė, kad dalyvavimas veiklose (seminarų cikle, individualiose psichologo konsultacijose, mokymuose, stalo žaidimų dirbtuvėse ir kt.) jiems buvo labai naudingas, suteikė galimybę plėtoti praktinius įgūdžius ir kompetencijas (savęs pažinimo ir vertinimo, streso įveikimo, emocijų valdymo ir kt.). Taip pat dauguma įvardijo, kad tokios veiklos labai reikalingos ir naudingos, todėl neturėtų būti vienkartinės, jas reikia organizuoti reguliariai.

Siekiant 2022 m. vykdyto projekto tęstinumo ir atsižvelgiant į jo rezultatus, šio projekto metu per vykdomas veiklas buvo ir toliau plėtojamos studentų bendrosios kompetencijos. Kuriant palankią psichologinę mokymosi aplinką studentai turėjo galimybę tobulinti gebėjimo mokytis, pažinimo ir mokslines kompetencijas. Siekiant stiprinti adekvačią emocijų raišką ir mažinti stresą, projekto dalyviai stiprino psichikos sveikatos kompetencijas. Įgyvendinant veiklas multikultūrinėje aplinkoje buvo tobulinamos kultūrinės ir socialinės pilietinės kompetencijos.

Pasirinktos projekto įgyvendinimo formos skirtos psichologinės mokymosi aplinkos tobulinimui, studentų psichikos sveikatos stiprinimui ir mokymuisi veikti multikultūrinėje aplinkoje, skiriant didelį vaidmenį studentų organizacijų iniciatyvai įveiklinant studentų ir mentorių dalyvavimą, kuriant palankią psichologinę mokymosi aplinką ir siekiant sėkmingos akademinės adaptacijos aukštojo mokslo sistemoje.

Projekto išskirtinumas, naujumas ir inovatyvumas tas, kad Studentų atstovybės nariai buvo ne tik klausytojai, bet ir projekto partneriai, aktyvūs projekto veiklų vykdymo dalyviai. Projekto metu, siekiant sėkmingos studentų akademinės adaptacijos, streso įveikos ir psichikos sveikatos gerinimo, sukurta elektroninės pagalbos studentams linija. Taip pat buvo išnaudojamos Kolegijoje esančios terapinės erdvės neformaliai (ne paskaitų metu) organizuojamose veiklose. Studentai ne tik turėjo galimybę susipažinti su įvairiomis terapijų rūšimis, padedančiomis stiprinti psichologinį atsparumą, jas išbandyti, bet ir toliau naudotis projektui pasibaigus (Kneipo taku, multisensoriniu kambariu), kurie įrengti Kolegijoje, laisvalaikio ir poilsio erdvėse.

Šiaulių valstybinės kolegijos studentų psichologinės mokymosi aplinkos gerinimo ir psichikos sveikatos stiprinimo projektą įgyvendino Šiaulių valstybinė kolegija kartu su partneriais: Šiaulių valstybinės kolegijos Studentų atstovybe, Ispanijos Karaliaus Chuano Karloso universitetu, Baltijos tarptautine akademija, Šiaulių miesto visuomenės sveikatos biuru ir Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuru.

Dėkojame projekto įgyvendinimo komandai: Studijų ir mokslo koordinavimo tarnybos vadovei, Vadybos ir komunikacijos katedros doc. dr. Rasai Pocevičienei, Socialinio darbo katedros vedėjai lekt. dr. Neringai Povilaitienei, Socialinio darbo katedros lekt. Aristidai Čepienei, Studijų kokybės specialistei Skaistei Buivytei, Sveikatos priežiūros fakulteto dekanei, Socialinio darbo katedros lekt. Gintai Gerikaitei, tarptautinių ryšių koordinatorei Guodai Kačinskaitei, Socialinio darbo katedros lekt. Laimai Milkintaitei, Verslo ir technologijų fakulteto prodekanei Liucijai Urbonienei, Socialinio darbo katedros lekt. dr. Viktorijai Vaišvilaitei už atsakingą ir kryptingą projekto veiklų įgyvendinimą.


Atgal