Rezultatų sklaida – pagrindinis projekto FTDCHE partnerių susitikimo Slovėnijoje tikslas
Balandžio 9 dieną Primorskos universitete Koperyje (Slovėnijoje) įvyko „Erasmus+“ strateginės partnerystės projekto „Fostering the Transversal Digital Competences in Higher Education“ (FTDCHE) penktasis – baigiamasis – partnerių susitikimas.
Jame dalyvavo visų projekto partnerių atstovai iš Malagos universiteto (Ispanija), Primorskos universiteto (Slovėnija), Bukarešto politechnikos universiteto (Rumunija), Limburgo taikomųjų mokslų universiteto (Belgija) ir Šiaulių valstybinės kolegijos. Mūsų kolegijai susitikime atstovavo Vadybos ir komunikacijos katedros docentė, Studijų ir mokslo koordinavimo tarnybos vadovė Rasa Pocevičienė ir Informatikos mokslų katedros dėstytojas, Informacinių technologijų centro technikas Irmantas Pilypas.
Beveik dvejus metus vykusio projekto „FTDCHE“ paskirtis – ne tik sujungus 5 Europos aukštųjų mokyklų žinias, kompetencijas ir pastangas parengti šiandien taip aktualių skaitmeninių kompetencijų (pagal „DigComp 2.2“) mokymo(si) priemones, bet ir taip reikalingą metodologinį šių kompetencijų ugdymo(si) pagrindimą bei metodiką, kurios pagalba ir kiti kolegos galės sėkmingai ugdyti jų studentų ir kitų besimokančiųjų skaitmenines kompetencijas. Dėl šios priežasties projekto metu sukurti produktai (nuotolinių studijų kursas virtualioje mokymo(si) aplinkoje „Moodle“, metodologinis ir metodinis vadovai) yra įdomūs ir naudingi ne tik besimokantiesiems, bet ir daugeliui kitų suinteresuotų šalių, pvz., socialiniams partneriams, kolegoms dėstytojams, apskritai nuotolinių studijų kursų šia ir kita tematika kūrėjams.
Baigiamasis projekto partnerių susitikimas Koperyje buvo skirtas galutiniam metodinio vadovo suderinimui ir projekto metu parengtų produktų sklaidai aptarti. Taip pat buvo aptartos platformoje „Moodle“ parengtų skaitmeninių kompetencijų kursų galimybės; šiuos kursus labai palankiai įvertino visų projekte dalyvavusių šalių studentai, testavę visus penkis kursų modulius: „Informacinis ir duomenų raštingumas“, „Bendravimas ir bendradarbiavimas“, „Skaitmeninio turinio kūrimas“, „Saugumas“, „Problemų sprendimas“. Vėliau kursas bus laisvai prieinamas visiems norintiems ugdytis šias skaitmenines kompetencijas. Taip pat verta paminėti, kad ugdytis jas galima net 6 kalbomis: ispanų, slovėnų, rumunų, olandų, lietuvių ir anglų kalba, nes ir „Moodle“ kursas, ir visa informaciją apie projektą ir jo rezultatus yra prieinama visomis šešiomis kalbomis.
Daugiau informacijos apie projektą ir jo metu parengtus produktus:
- Metodinis vadovas skatina aukštojo mokslo dėstytojus integruoti skaitmenines kompetencijas į savo mokymo kursus ir informuoti studentus, absolventus ir/ar kitus specialistus, ypač dirbančius mažose ir vidutinio didumo įmonėse, apie nuolatinio mokymosi svarbą jų karjeroje.
- Mokymo(si) programa orientuota į transversalias (skersines) skaitmenines aukštojo mokslo kompetencijas. Remiantis „DigComp“ ataskaita, pagrindinis dėmesys joje skiriamas 3–5 skaitmeninių kompetencijų lygiams, t. y. nuo vidutinio iki aukštesnio lygio aukštojo mokslo kontekste.
- Atvira pedagoginė medžiaga (metodika) aukštųjų mokyklų dėstytojams, mokymų vadovams ir studentams, kuriems reikia tobulinti savo arba savo studentų ar darbuotojų įgūdžius.
- Atviras audiovizualinis turinys skirtas pedagoginei medžiagai papildyti. Jis daugiausiai turi praktinį aspektą ir palengvina klausos ar regos negalią turinčių žmonių mokymąsi.
- „Sollertia“, LMS (mokymosi valdymo sistema), ypatingą dėmesį skiria mokymosi rezultatams, kad kiekvienas vartotojas įgytų asmeninės mokymosi patirties; ši sistema sustiprinta žaidimų, kaip pedagoginės strategijos, elementais.
- Skaitmeninių kompetencijų specializacijos kursų įgyvendinimo sklaida partnerių institucijose – pavyzdys, kaip naudoti aukščiau nurodytą medžiagą su oficialiu ECTS pripažinimu.
Visa tai galima rasti projekto svetainėje https://www.ftdche.eu/lt