Projektas „EdTech“: kuriamos skaitmeninės mokymo(si) priemonės

2023-11-29

Šiaulių valstybinė kolegija tęsia projekto „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)” įgyvendinimą.

Aštuoni kolegijos dėstytojai vasario–gegužės mėnesiais dalyvavo 66 ak. valandų trukmės kvalifikacijos tobulinimo B2 lygio mokymų programoje „Dėstytojų skaitmeninių kompetencijų tobulinimas“, parengtoje atsižvelgiant į Europos skaitmeninės kompetencijos programą („The European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu)“). Patobulinę skaitmenines kompetencijas, buvo įgalinti sukurti skaitmeninių mokymo(si) priemonių (SMP).

Kolegijos dėstytojai jau ne vienerius metus virtualioje mokymosi aplinkoje „Moodle“ kuria nuotolinio mokymosi kursus ir taiko juos, mokydami mišriuoju būdu ar siekdami suteikti studentams daugiau savarankiškumo bei pagalbos jų mokymosi procese. Projekte dalyvavę dėstytojai kūrė aukšto interaktyvumo SMP, taip realizuodami projektu deklaruotą skaitmeninės transformacijos švietime kelią.

Iš aštuonių SMP, kurias kuria kolegijos dėstytojai, dvi jau parengtos ir projekto koordinatorių atstovų įvertintos kaip kokybiškos, atitinkančios projekte išsikeltus tikslus. Kosmetologijos studijų programoje galima pasidžiaugti skaitmenizuotu dalyku „Masažas“, kurį parengė Reabilitacijos katedros lektorė Lina Stungienė; Statybų studijų programa praturtėjo skaitmenizuotu dalyku „Pastatų konstrukcijos“, kurį parengė Inžinerijos mokslų katedros lektorė Laima Ignatavičienė.

Nacionalinė švietimo agentūra pakvietė Šiaulių valstybinę kolegiją ir Kauno technologijos universitetą pasidalyti SMP kūrimo patirtimi ir pasiektais rezultatais su kitomis Lietuvos aukštosiomis mokyklomis. Lapkričio 16 d. vyko projekte „EdTech“ dalyvaujančių aukštųjų mokyklų atstovų nuotolinis susitikimas, kuriame ŠVK dėstytoja Lina Stungienė pristatė suskaitmenintą dalyką „Masažas“: pasidalijo skaitmeninimo darbo patirtimi, pademonstravo sukurtą modelį, kuriame įdiegė skirtingų formatų tekstinę, vizualinę ir garsinę medžiagą, gausias interaktyvias užduotis, pasidalijo studentų atsiliepimais. Pristačius sulaukta susitikimo dalyvių teigiamų atsiliepimų apie aukštą šio dalyko interaktyvumo lygį, taip pat projekto vadovės Indrės Šuolienės padėkos kolegijos bendruomenei už atvirumą ir dalijimąsi.

Iki metų pabaigos abiejų fakultetų dėstytojai sukurs dar šešias skaitmenines mokymo(si) priemones. Planuojama, kad integruojant SMP į bendrą studijų procesą bei dalijantis patirtimi su kolegomis, pakils kolegijos skaitmeninio studijų turinio kokybė, ir tai turės įtakos mokymosi rezultatams.

Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“ skirtas skatinti švietimo inovacijų, grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijoms kurti ir bandyti ugdymo įstaigose, konsultacijoms teikti pasitelkiant technologijų žinių turinčius ir su sukurtomis priemonėmis gebančius dirbti mokytojus inovatorius ir ekspertus, kurie teiks pagalbą švietimo įstaigoms ir pedagogams, susiduriantiems su sunkumais naudojantis technologijomis ir skaitmeniniais ištekliais.

Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija“ įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.


Atgal