Kristina Kulikauskienė: „Doktorantūros studijos – visapusiškai mane auginęs laikotarpis“
Gruodžio 4 dieną Vadybos ir komunikacijos katedros lektorė Kristina Kulikauskienė Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje apgynė socialinių mokslų srities vadybos mokslo krypties daktaro disertaciją.
Šiaulių valstybinės kolegijos mokslo daktarų būrį baigiantis metams papildžiusios Kristinos Kulikauskienės darbo tema – „Tarporganizacinio bendradarbiavimo didinant skaitmeninę įtrauktį viešosiose bibliotekose modelis: kritinių sėkmės veiksnių perspektyva“.
Kristina papasakojo apie disertacijoje pristatomo tyrimo tikslą, nuveiktus darbus ir rezultatą:
„Disertacijoje suformuotos grindžiamosios teorijos pagrindu pagrįstas ir išanalizuotas tarporganizacinio bendradarbiavimo procesas tarp skaitmeninės įtraukties didinimo viešosiose bibliotekose srityje veikiančių suinteresuotųjų šalių, išskirti kritiniai bendradarbiavimo sėkmės veiksniai: abipusiškumas, kontraktinio ir reliacinio valdymo mechanizmų derinimas, bendradarbiavimo kompetencijos. Šie veiksniai padeda palaikyti sėkmingą bendradarbiavimo procesą, kuris suteikia galimybę siekti bendradarbiavimo tikslų ir rezultatų, palaikyti pasiektų rezultatų tęstinumą, tvarumą ir užtikrinti į bendradarbiavimą įsitraukusių partnerių pasitenkinimą pačiu procesu. Tyrimas atliktas pasirinkus mikroprocesinį požiūrį, kurio metu išgryninti pagrindiniai skaitmeninės įtraukties didinimo viešosiose bibliotekose etapai: formavimosi, struktūrų, įgyvendinimo ir rezultatų. Identifikuoti kiekviename etape bendradarbiavimui įtakos turintys veiksniai, atskleista ir pagrįsta, kurie iš jų gali būti laikomi kritiniais sėkmės veiksniais. Atlikus tyrimą buvo konstatuota, kaip sėkmingas tarporganizacinio bendradarbiavimo procesas gali padidinti skaitmeninę įtrauktį viešosiose bibliotekose atsižvelgiant į tiriamo reiškinio kontekstą, charakteristikas, sąlygas, kurioms esant jis pasireiškia ir keičiasi, pokyčio pasekmes, ryšius tarp veiksnių. Pasirinkus šią perspektyvą, išgrynintas aiškinamasis teorinis tarporganizacinio bendradarbiavimo modelis, kuris realizuojamas keturguboje spiralėje bendradarbiaujant skaitmeninės įtraukties didinimu viešosiose bibliotekose suinteresuotoms šalims“.
Kristina pasakoja, kad ketverius metus trukusios doktorantūros studijos ir disertacijos rengimas buvo įdomus, asmenybę auginęs ir turtinęs laikotarpis. Žinoma, lengva nebuvo, tačiau dabar galima džiaugtis nuoseklaus darbo rezultatu.
Disertacijos įžvalgomis Kristina greičiausiai pasinaudos ir dirbdama su studentais. Kolegijoje ji dėsto taikomųjų tyrimų metodologiją, vadybą, rinkos tyrimus, tarptautinę rinkodarą ir kitus dalykus. Paklausta, kuris iš dėstomų dalykų yra arčiausiai širdies, Kristina sako negalinti išskirti nė vieno, nes visi jie artimi, įdomūs. Dėstytojai teikia džiaugsmą pati galimybė sukaupta patirtimi pasidalinti su studentais.
Laisvalaikiu naujoji mokslų daktarė mėgsta skaityti knygas, leisti laiką gamtoje, keliauti.