Dėstymo vizitas Ispanijoje – turiningas ir įsimintinas

2021-12-07

Šiaulių valstybinės kolegijos Vadybos ir komunikacijos katedros docentė dr. Rasa Pocevičienė skaitė paskaitas Karaliaus Chuano Karloso universitete, kur buvo išvykusi dėstymo mobilumo vizito pagal  programą „Erasmus+“.

Lapkričio 28 d. – gruodžio 2 d. po beveik dvejų metų pertraukos vėl turėjau puikią galimybę pagal programą „Erasmus+“ skaityti paskaitas Karaliaus Chuano Karloso universitete (Universidad Rey Juan Carlos).

Atviras naujovėms, inovatyvus, veržlus ir jaunatviškas Karaliaus Chuano Karloso universitetas yra ir vienas jauniausių, bet kartu ir vienas didžiausių Madrido (Ispanija) universitetų.

Kadangi šiame universitete lankiausi jau nebe pirmą kartą, buvo labai įdomu palyginti, kaip pasikeitė studijų organizavimas per paskutinius keletą metų, sužinoti, kokius pokyčius nulėmė Covid-19 pandemija, kokias pamokas išmoko dėstytojai ir studentai iš to pakankamai griežto karantininio laikotarpio, kas – kaip nauja ir vertinga patirtis – liks ir ateityje. Pavyzdžiui, elektroninė registracija į paskaitas (tiksliau sakant, registracija vykdoma paskaitos pabaigoje, tai daryti galima tik iš universiteto teritorijos). Ši naujovė, pradėta taikyti pandemijos metu siekiant atsekti kontaktus, matyt, liks ir po pandemijos, nes labai sutaupo dėstytojo laiką, kurio reikia studentų lankomumui pasižymėti. Studentų grupės Ispanijos universitetuose yra didelės (apie 50–60 studentų anglų dėstomąja kalba ir 100 ar net dar daugiau – ispanų dėstomąja kalba), todėl dėstytojui prireiktų tikrai ne keletos minučių, norint pasižymėti visus dalyvaujančius. Ispanijoje, kaip ir daugelyje kitų Europos šalių, galioja taisyklė, kad, norėdamas sėkmingai baigti studijų dalyką, studentas turi dalyvauti ne mažiau kaip 75 procentuose užsiėmimų. Naujoji elektroninė registracijos sistema tikrai sutaupys tokį vertingą paskaitos laiką. Be to, bus objektyvi ir studentų įsitraukimą stiprinanti priemonė, nes tik jie patys gali registruotis į kursą pagal paskaitos pabaigoje gautą kodą. 

Universitete, kuriame iš viso studijuoja apie 40 tūkstančių studentų, beveik 6 tūkstančiai yra pasirinkę komunikacijos mokslus. Kaip tik su šios studijų krypties studentais ir teko dirbti vizito metu. Mano paskaitos, už kurias studentai dar gaus ir papildomų kreditų, buvo tiesiogiai integruotos į du specialybės krypties studijų dalykus („Krizių komunikacija“ ir „Viešoji nuomonė“). Tokių papildomų kreditų per visus studijų metus komunikacijos studijų krypties studentai turi surinkti šešis. Taip jie skatinami būti atviri, aktyvūs, dalyvauti, domėtis, neapsiriboti tik privalomu ir tik universiteto numatytų dalykų studijavimu. Paskaitos šios studijų programos studentams vyksta anglų kalba, todėl programoje studijuoja ir kitų šalių studentai, taip pat ir pagal programą „Erasmus+“.

Kaip sekėsi ir kiek naudingos priimančiai institucijai ir jos studentams buvo mano vestos paskaitos, manau, galima būtų vertinti pačių studentų žodžiais. Štai keli atsiliepimai:

„Viskas buvo įdomu ir labai naudinga. Ir man tikrai patiko skaidrės, pats pristatymas, pavyzdžiai, užduotys.“
„Man patiko, kad viskas buvo pateikta ir susieta su įvairiomis kultūromis. Buvo labai įdomu klausytis...“
„Šaunu, kad teorija buvo susieta su praktika. Manau, kad galėsiu daug ką pritaikyti sau, gyvenime.“
„Tai buvo puiki patirtis.“
„Labai puiku. Aš labai daug išmokau per tokį trumpą laiką. Noriu visa tai pats išbandyti keliaudamas.“
„Man patiko pats pristatymas – interaktyvus, įtraukiantis mus. Galėjome diskutuoti tarpusavyje. Buvo smagu.“
„Lietuva buvo man nežinoma šalis, bet po 2 dienų paskaitų aš jau noriu ten nuvažiuoti.“
„Paskaitos buvo labai dinamiškos, su užduotimis, buvo lengva viską suprasti.“
„Tai buvo puikus ir naudingas laikas. Ačiū, kad atvažiavote.“
„10 iš 10.“
„Noriu daugiau tokių paskaitų.“
„Man patiko etnoreliatyvizmas visuose paaiškinimuose.“
„Man taip pat patiko pamatyti, kaip stereotipai veikia mūsų mąstymą ir pasaulį. Taip pat patiko praktinės užduotys.“
„Man tikrai patiko dalykas, pasirodė superįdomus. Aš tikrai kada nors noriu aplankyti Lietuvą!“
„Puikus išdėstymas. Studentai turėtų džiaugtis turėdami tokią dėstytoją ☺.“
„Labai naudinga ir smagu, kai paskaitose suderinama teorija ir praktika. Tikiuosi dar turėti jūsų paskaitų.“
„Aš tikrai daug sužinojau ir manau, kad Lietuva bus kitas mano „Erasmus+“ pasirinkimas.“

Ir man pačiai buvo ne tik labai įdomu vesti interaktyvias, į praktiką orientuotas paskaitas, pristatyti Lietuvą ir lietuvių kultūrą ispanų ir kitų pagal programą „Erasmus+“ čia studijuojančių šalių ir kultūrų studentams, bet ir pakonsultuoti kitą semestrą į Šiaulių valstybinę kolegiją planuojančius atvykti studentus iš Karaliaus Chuano Karloso universiteto, susitikti su čia studijuojančia mūsų kolegijos Organizacijos komunikacijos ir rinkodaros studijų programos studente.

Vizito metu taip pat buvo aptartos ir tolesnio bendradarbiavimo galimybės tiek studijų, tiek mokslinių tyrimų srityje. Teko daugiau bendrauti su profesoriumi Rainer Rubira García, kuris jau ne kartą yra laimėjęs Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos organizuojamą konkursą ir skaitė paskaitas mūsų aukštosios mokyklos studentams, vedė seminarus dėstytojams ir administracijos atstovams. Vizito metu buvo aptartos kitos bendradarbiavimo galimybės: profesoriaus dalyvavimas moksliniame kasmetinės studentų mokslinės konferencijos komitete, bendrų mokslinių straipsnių rengimas ir publikavimas, dėstymo vizitas, projektinė ir kitos galimos veiklos.

Vizito metu teko puiki proga apsilankyti ir dar viename iš šešių universiteto miestelių (dar kitaip vadinamų campus), kuris įsikūręs istoriškai ir kultūriškai labai svarbioje vietoje – jau daugelį amžių egzistuojančioje Ispanijos karalių vasaros rezidencijoje – Aranchuese. Arancuesas yra garsus ne tik dėl minėtos karalių rezidencijos, bet ir todėl, kad dėl savo didžiulių, nuostabių sodų 2001 m. gruodžio mėn. UNESCO įtraukė jį į Pasaulio paveldo sąrašą.

Galimybė patirti kultūrą iš vidaus per savą ir kitų patirtį, galimybė pasidalinti sava ir susipažinti su kolegų patirtimi, matyt, ir yra labiausiai motyvuojantys važiuoti, dalintis, ieškoti ar pačiai kurti bendradarbiavimo planus ir galimybes dalykai.


Atgal