NEOLAiA

 

Kas yra NEOLAiA?

NEOLAiA (iš graikų kalbos – jaunimas) tai jaunų Europos universitetų aljansas, kuris pasisako už įtrauktį, stiprina demokratiją ir skatina savo narius dirbti regionų labui. Aljansą sudaro 9 aukštojo mokslo institucijos: Bylefeldo universitetas (Vokietija), Erebru universitetas (Švedija), Šiaulių valstybinė kolegija (Lietuva), Chaeno universitetas (Ispanija), Nikosijos universitetas (Kipras), Ostravos universitetas (Čekijos respublika), Tūro universitetas (Prancūzija), Suceavos Ștefan cel Mare universitetas (Rumunija) ir Salerno universitetas (Italija).

NEOLAiA aljanso pagrindinės veiklos apima aljanso vadybą, tarptautinį judumą, mokymą ir mokymąsi, mokslinės veiklos poveikį regionams, verslumo ugdymą, įvairovę ir įtrauktį, tarpkultūriškumą ir daugiakalbystę, skaitmeninimą bei projektinių veiklų tvarumą ir sklaidą.

 

Kontaktai:

Gina Zdanavičienė

Projekto NEOLAiA komunikacijos vadovė

El. p. g.zdanaviciene@svako.lt

NEOLAiA aljansas atsirado 2019 m. gegužės mėn. kaip strateginio bendradarbiavimo iniciatyva, kurią įgyvendino grupė universitetų iš Ispanijos, Vokietijos, Čekijos ir Švedijos.

Šio aljanso ištakos siekia ilgus dešimtmečius trukusį bendradarbiavimą tarp steigėjų tarptautinio mobilumo, mokslinių tyrimų ir mokymo srityse.

2019 m. rugsėjį oficialiai buvo pateiktas pirmasis pasiūlymas dėl NEOLAiA aljanso įkūrimo. Nuo tada aljansas sparčiai augo, įtraukiant naujus partnerius iš Italijos, Lietuvos, Rumunijos, Prancūzijos ir Kipro.

1.png

Stiprinti regioninį ryšį siekiant užkirsti kelią populizmui pasitelkiant akademinio judumo naujoves.

Tarptautiškumas ir akademiniai mainai yra labai svarbūs kosmopolitinei pasaulėžiūrai, kuri yra atsakas į nacionalistinę ir populistinę įtampą. NEOLAiA parengs daug judumo ir daugiakultūrinių iniciatyvų, kurios išplės tradicines mainų programas ir padės sukurti sklandžiai integruotą tarptautinių universitetų aljansą.

2.png

Stiprinti įtrauktį ir tarpkultūriškumą, taikant bendrus standartus, kurie padėtų kovoti su kliūtimis, trukdančiomis nepakankamai atstovaujamoms grupėms dalyvauti.

Įtraukiose visuomenėse įvairovė yra ekonominio ir socialinio vystymosi indėlis. NEOLAiA bus formuojama remiantis platesnio dalyvavimo ir įtraukties principais, kuriuos lemia teisingumo švietimo ir mokslinių tyrimų srityje koncepcija. Ji kurs standartus, politiką, mokymus ir sertifikavimą įvairovės ir įtraukties (Įtraukties ir švairovės) bei daugiakalbio švietimo srityse. Be to, didelis dėmesys visuomenės įsitraukimui į Įtraukties ir įvairovės veiklas per atvirus renginius bus naudingas jos akademinės bendruomenės ir visuomenių tarpkultūriniam sąmoningumui NEOLAiA nemetropoliniuose regionuose, kur gyventojų įvairovė yra didelė.

3.png

Mokslinių tyrimų poveikio didinimas regioniniu mastu didinant mokslinę produkciją, remiantis esamais regioninės specializacijos pranašumais ir žinių perdavimu (atvirasis mokslas).

Moksliniai tyrimai ir mokslinė produkcija, daranti realų poveikį regioninei plėtrai, bus didinami taikant pažangios specializacijos strategiją, pagrįstą esamais regioniniais mokslinių tyrimų pajėgumais ir stipriosiomis pusėmis, kaip nustatyta NEOALAiA poreikių analizės tyrime (bibliometriniai tyrimai, 1.1.4 skirsnyje, taip pat priedo skyriuje) dėl specializacijos sričių, kurios nurodo į 3 pagrindinius NEOLAiA ramsčius ir NEOLAiA pagrindinę taikymo sritį „Pasaulinė sveikata“). NEOLAiA veiksmais skaitmeninė prieiga prie mokslinių tyrimų bus taikoma nustatant sinergiją ir išteklius tarp partnerių, siekiant padidinti:
 
- a) recenzuojamų mokslinių ataskaitų skaičių aukštos kokybės kanalais;
- b) konkrečių sprendimų įvairovę regioniniu mastu taikant mokslinius tyrimus regioninei plėtrai ir
- c) žinių perdavimo visuomenei (atvirojo mokslo) pajėgumus.

4.png

Didinti regioninę verslumo mokymo, produktų idėjų kūrimo, paramos pradedančiosioms įmonėms ir inkubacijos produkciją.

Universitetai atlieka svarbų vaidmenį regioninės ekonomikos plėtroje, nes sujungia švietimą, mokslinius tyrimus, žinių perdavimą ir ekonominę produkciją. NEOLAiA suteiks naudos akademinėms bendruomenėms ir plačiajai visuomenei nemetropoliniuose regionuose, kur bus sukurta nauja švietimo infrastruktūra, padedanti idėjas perkelti į gamybą ir taip prisidėti prie partnerių regioninės ir ekonominės plėtros.

5.png

Bendrų mokymo ir mokymosi programų, skirtų nustatytiems bendriems iššūkiams spręsti, skaičiaus ir apimties didinimas bendradarbiaujant regionuose.

NEOLAiA parengs bendrus mokymo ir mokymosi standartus ir padidins dvigubų/daugiapakopių ir ilgesnių jungtinių studijų programų skaičių, derindama jas su „Europos mokymosi erdve“, pagrįsta regioniniais ir įvairiais požiūriais.

3 pagrindiniai aljanso veiklų ramsčiai

wp9-digitalization.png

Skaitmeninė transformacija

Teigiamas poveikis tvariam susisiekimui ir socialiniam bei ekonominiam vystymuisi regioniniu mastu

wp3-language-school-illustration-21.png

Įvairovė ir įtrauktis

Teigiamas Įvairovės ir įtraukties politikos poveikis Europos gyventojams ir nepakankamai atstovaujamoms grupėms

wp4-language-school-illustration-15.png

Sustiprintas mobilumas

Teigiamas poveikis kultūrinei ir socialinei įtraukčiai, siekiant bendros Europos pilietybės, prieš populistinę įtampą.
 

Darbo paketai

Atsižvelgdama į savo ateitį pagal Europos universitetų iniciatyvą (EUI), NEOLAiA įgyvendins valdymo ir administravimo struktūras, kurios atitinka didėjantį jos partnerių tarpusavio ryšį, siekdama:

  • Užtikrinti veiksmingą sprendimų priėmimą ir gerai koordinuojamą projekto valdymo organų veiklą, reguliariai organizuojant susitikimus ir mainus su aukščiausio lygio vadovais (rektoriais ir prorektoriais) ir aljanso veiklos vadovais (darbo paketų vadovais ir specialistais) (T1.1);
  • Siekti įtraukaus valdymo, priimant konsultacinius organus, kurie užtikrintų visapusišką visų suinteresuotųjų šalių dalyvavimą, reguliariai įgyvendinant iniciatyvas „iš apačios į viršų“, racionalizuojant ir įtraukiant tarpvalstybinius administracinius procesus (T1.2);
  • remti kasdienį projekto valdymą, nustatant bendrą projekto valdymo sistemą ir užtikrinant, kad kas ketvirtį būtų teikiamos vidaus valdymo ataskaitos (T1.3);
  • Aukščiausios kokybės užtikrinimo ir rizikos valdymo palaikymas per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, užtikrinant kas ketvirtį vykstančias diskusijas EK posėdžiuose ir parengiant kokybės stebėsenos planą (KMP), pagrįstą partnerių ir trečiųjų šalių indėliu (T1.4);
    remti institucinio bendradarbiavimo stiprinimą, šalinant ir mažinant esamas tarpvalstybines administracines kliūtis ir bendradarbiavimo kliūtis, skatinant visų rūšių judumą aljanso viduje ir ypač racionalizuojant bendrą aprūpinimą bendrais žmogiškaisiais ištekliais. To bus siekiama eksperimentuojant su juridiniais asmenimis, pavyzdžiui, Europos teritorinio bendradarbiavimo grupe (ETBG) arba kitais būsimais tarpvalstybiniais juridiniais asmenimis, pagal kuriuos būtų įkurtas pagrindinių ir žmogiškųjų išteklių centras, siekiant ateityje visiškai integruoti NEOLAiA kaip visiškai tarptautinį juridinį asmenį - Europos universitetą (T1.5);
    Procesų ir rezultatų stebėsena, valdymas ir vertinimas per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, kuriant valdymo ir konsultacinių organų ekosistemą, taip pat projekto valdymo ir rizikos vertinimo priemones (T1.1-T1.5).

Mokymas yra plačiai paplitusi viena iš trijų pagrindinių aukštųjų mokyklų misijų (mokymas, moksliniai tyrimai ir dalyvavimas visuomenės gyvenime).

Atitinkamai darbo grupė „Mokymas ir mokymasis“ ir jos iniciatyvos padės įgyvendinti šią NEOLAiA, kaip Europos universiteto, misiją. Siekdamas politiškai, ekonomiškai ir moksliškai angažuotos Europos piliečių bendruomenės, gebančios visapusiškai dalyvauti savo visuomenėje ir ekonomikoje, NEOLAiA savo vaidmenį mato kaip aktyvų indėlį siekiant pasaulinių švietimo tikslų.

 

  • Skatinti Europos tapatybės jausmą ir bendradarbiavimą aukštosiose mokyklose siekiant bendro ekonominio ir socialinio vystymosi, kuris būtų stipriai paremtas regionine perspektyva, kuriant bendras bendradarbiavimo struktūras, skatinančias institucinį bendradarbiavimą mokymo ir mokymosi srityje (T2.1 - NEOLAiA pedagoginis centras);
  • tarptautinio judumo ir į studentus orientuoto mokymo ir mokymosi veiklos palengvinimas, kuriant ir diegiant tarptautinius jungtinius laipsnius (T2.3 - NEOLAiA jungtiniai laipsniai) ir trumpalaikes programas (T2.2 - NEOLAiA Focus Academy ir T2.4 - NEOLAiA vasaros mokyklos);
  • pasiekti visuomenę ir „stiprinti europinę aukštojo mokslo ir mokslinių tyrimų dimensiją“, kaip teigiama Europos aukštojo mokslo strategijoje, skatinant naudotis Europos aukštojo mokslo ir mokslinių tyrimų sistema, įtraukų ir be kliūčių skaitmeninį mokslinių tyrimų sklaidos turinį (T2.5 - NEOTeAch);
  • skatinti ir diegti mokymosi visą gyvenimą mąstyseną savo regioninėse bendruomenėse, kuria siekiama į ateitį orientuoto ir į rinką orientuoto įsidarbinimo, vadovaujantis Europos Sąjungos (ES) Tarybos 2022 m. birželio 16 d. rekomendacija dėl Europos požiūrio į mokymosi visą gyvenimą ir įsidarbinimo mikrodokumentus, diegiant lanksčius ir tarpusavyje derinamus kvalifikacijos kėlimo ir perkvalifikavimo švietimo mikrodokumentus ir sertifikavimą (T2.6).

Vienas iš trijų pagrindinių NEOLAiA ramsčių (NP2) - Įvairovė ir įtrauktis (D&I) - yra kompleksinis aspektas, kuris bus įtrauktas į įvairią veiklą visame aljanse. Tam reikės aktyvaus patariamojo vaidmens, kad būtų užtikrintas vidinis ir visuomenės informuotumas Įvairovės ir įtraukties temomis, pavyzdžiui, apie geriausią praktiką ir dalyvavimo kliūtis, ypač nepakankamai atstovaujamoms grupėms regionuose, kuriuose veikia aljansas. NEOLAiA įtraukiojo Europos universiteto vizija prasideda jo universitetų miesteliuose ir palaipsniui skverbiasi į aplinkines bendruomenes. 

  • Suderinti ir pradėti įgyvendinti aljanso bendrų Įvairovės ir įtraukties vertybių ir principų, pagrįstų Europos direktyvomis, rinkinį, sukuriant bendrą sistemą (T3.1 NEO chartija);
  • tvarus NEO chartijos įgyvendinimas aljanse nuolat tobulinant, atsižvelgiant į dabartinę geriausią praktiką, sudarant dabartinės NEOLAiA D&I sistemos praktikų žemėlapį, siekiant šalinti kliūtis įvairiose srityse, kaip apibrėžta ES politikoje (T3.2 NEObest);
  • NEOLAiA suinteresuotųjų šalių (studentų, tyrėjų, dėstytojų ir darbuotojų) įgūdžių, kaip įveikti dalyvavimo ir įtraukties kliūtis, tobulinimas, rengiant mokymus, kad būtų įgalintos visų pirma nepakankamai atstovaujamos (studentų) grupės, susiduriančios su šiomis kliūtimis (T3.3 NEOstaff ir T3.4 NEOmentors);
  • Įvairovės ir įtraukties pritaikymas mūsų universitetų miesteliuose ir už jų ribų, kreipiantis į mūsų bendruomenes ir kartu siūlant mokymosi visą gyvenimą turinį apie tvarius D&I principus ir praktiką nepakankamai atstovaujamoms grupėms, susiduriančioms su regioniniu mastu nustatytomis dalyvavimo kliūtimis (T3.5 NEOlife);
  • patarti visoms aljanso suinteresuotosioms šalims, kaip išlaikyti veiksmingą Įvairovės ir įtraukties praktiką (D&I NEOad) įvairiose DP veiklose ir per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, siūlant Įvairovės ir įtraukties orientavimo ir įgyvendinimo praktiką, mokymus ir sertifikavimą (T3.4) kaip tarpstruktūrinį aljanso įsipareigojimą (T3.6).
  • Šviesti naudotojus apie Įvairovės ir įtraukties svarbą metavisatoje ir pagarbos bei tolerancijos kultūros skaitmeninėje erdvėje skatinimą.

Įgyvendindama savo siekį transformuoti Europos regionus, kad jie taptų įtraukiąja Europa, NEOLAiA skatins įtraukias ir pridėtinę vertę kuriančias judumo galimybes, išplėsdama tradicinius akademinių mainų ir tarptautiškumo būdus, pasitelkdama naujoviškus mišrius ir virtualius formatus, kaip visapusiškai įtraukų, kultūriškai įvairų, integruotą ir tarpdisciplininį elementą, kuris sklandžiai apima visą studentų, tyrėjų, dėstytojų ir universitetų darbuotojų akademinę patirtį. Šios darbo grupės iniciatyvomis bus konkrečiai siekiama:

● mažinti judumo kliūtis, suteikiant vis mažiau kliūčių įgyti tarptautinės patirties visiems NEOLAiA studentams (T4.6, T4.7), dėstytojams (T4.5 COIL), tyrėjams (T4.8) ir darbuotojams (T4.3), bendrai pripažįstant tarptautinio judumo rezultatus pagal T4.1 ir T4.4;
● užtikrinti, kad tiek fizinis, tiek virtualus mobilumas veiksmingai prisidėtų prie NEOLAiA studentų, dėstytojų, tyrėjų ir darbuotojų kultūrinio sąmoningumo ir tarpkultūrinių įgūdžių ugdymo, suteikiant priemones procesams, rezultatams ir jų teigiamam poveikiui stebėti, palaikyti ir nuolat tobulinti. Integruoti šį tarpkultūrinį sąmoningumą į studentų, tyrėjų, dėstytojų ir darbuotojų kompetencijų ir karjeros planus (T4.2);
● Skatinti įtraukius, atsparius ir tvarius judumo ir tinklų kūrimo būdus namuose, pasitelkiant NEOLAiA virtualaus judumo programos pasiūlymą (T4.5);
● padėti tvirtus pagrindus NEOLAiA grupių tarptautiniam bendradarbiavimui kurti ir suderinti procesus, kurie būtini a) bendradarbiavimui švietimo ir mokslinių tyrimų srityje, taip pat b) studentų, tyrėjų, dėstytojų ir darbuotojų judumui (T4.1, T4.3).
● Sudaryti palankesnes sąlygas novatoriškų ir įtraukiančių mobilumo formų įgyvendinimui ir nuolatiniam tobulinimui (T4.3), teikiant išsamią NEOLAiA virtualaus mobilumo studijų ir mokymų pasiūlą studentams, tyrėjams, mokytojams, darbuotojams, taip pat kviečiant piliečius pasinaudoti tarptautine NEOLAiA mokymosi visą gyvenimą pasiūla ir veikla virtualaus mobilumo formomis (T4.5).

Moksliniai tyrimai yra viena iš trijų pagrindinių NEOLAiA, kaip Europos universiteto, misijų (M1 Mokymas, M2 Moksliniai tyrimai, M3 Visuomenės įtraukimas). Atlikus NEOLAiA mokslinių tyrimų stipriųjų pusių ir jų sąsajų su JT darnaus vystymosi tikslais (DVT) žemėlapį, matome savo vaidmenį ne kaip pasaulinio lyderio pagal didelį mokslinių publikacijų skaičių, bet kaip mokslinių tyrimų su regionine specializacija skatintojo. NEOLAiA pakeis regioninį ryšį, pasinaudodama regioniniais mokslinių tyrimų privalumais ir kritine mase, nustatytais NEOLAiA bibliometrinės ir specializacijos indekso analizės 1.1 skirsnyje ir 3 tiksle (be kita ko, su įrodytais rezultatais tokiose mokslinių tyrimų srityse kaip visuotinė sveikata, nelygybės mažinimas, įtrauktis ir įvairovė bei skaitmeninimo infrastruktūra). Šie su Pažangaus regionalizavimo strategija susiję regioniniai mokslinių tyrimų privalumai leis sutelkti dėmesį į perkėlimo galimybes, kurios tikrai aktualios dalyvaujančių regionų įmonėms ir universitetams. Pagal šią viziją NEOLAiA sieks: 
 

  • sudaryti palankesnes sąlygas naudotis išsamia NEOLAiA partnerių mokslinių tyrimų grupių ir centrų sinergijos sąskaita, siekiant suformuoti naujas tarptautines mokslinių tyrimų grupes ir projektus, kuriuose būtų atliekami didelio poveikio ir prasmingi moksliniai tyrimai, skirti regionams aktualiems visuomenės uždaviniams spręsti (T5.1).
  • tarptautinio bendradarbiavimo mokslinių tyrimų srityje skatinimas, pradėjus įgyvendinti NEOLAiA mokslinių tyrimų sistemą, kurioje išdėstyti veiksmingo, tvaraus ir kokybiško dalijimosi mokslinių tyrimų ištekliais principai, padedami skaitmeninimo, siekiant pagerinti mokslinių tyrimų kokybę ir pritaikomumą (T5.1).
  • Parama mokslinių tyrimų regioniniam aktualumui ir įtraukčiai, grindžiamai bendrais NEOLAiA universitetų privalumais, sudarant išsamų infrastruktūros ir išteklių (pvz., techninės įrangos, duomenų bazių, grupių, personalo, regioninių bendradarbiavimo tinklų ir gyvenamųjų / socialinių / poveikio laboratorijų), kuriais gali dalytis NEOLAiA universitetai, žemėlapį (T5.2).
  • Ekspertų paramos grupių, kurios specializuojasi išorinio mokslinių tyrimų finansavimo, akademinės karjeros vystymo ir bendros paramos moksliniams tyrimams srityse, kūrimas, siekiant naudos regioniniam įsitraukimui ir mokslininkų protų nutekėjimo prevencijai (T5.3).
  • Užtikrinti geresnę NEOLAiA mokslinių tyrimų kokybę ir regioninę svarbą siūlant tikslinę veiklą, skirtą ankstyvojo etapo tyrėjams, kuri padėtų sukurti sėkmingus tarptautinius tinklus ir mokslinių tyrimų projektus pasitelkiant mobilumą ir mentorystę (T5.4).
  • Atvirų skaitmeninių platformų, skirtų suinteresuotosioms šalims bendrai kurti žinias, sukūrimas, kurių rezultatas ir pagrindas - novatoriški, regionui svarbūs ir didelio poveikio moksliniai tyrimai, susiję su visuomenės poreikiais (NEOLAiA Living Lab programa ir WP OpenScience) (T5.5).

Trečioji NEOLAiA misija - visuomenės įtraukimas - neatsiejama nuo jos vaidmens, jungiančio akademinę bendruomenę, regioninę ekonomiką ir socialinę plėtrą per vietos verslumo ekosistemas. Tai bus pasiekta remiant pradedančiuosius verslininkus mūsų regionuose ir padedant jiems įveikti įvairias ekonominės įtraukties kliūtis.

Bendrų pagrindinių vertybių ir strategijos, skirtos regioniniu mastu integruotai verslumo specializacijai, apibrėžimas bus labai svarbus siekiant SMART regioninės ekonomikos augimo ir įsidarbinimo galimybių strategijos. Atsižvelgiant į šią viziją, šioje darbo grupėje bus siekiama:

  • Aljanso partnerių sąveikos (T6.1 Verslumo darbo grupė - TAFE) ir geriausios praktikos (T6.2) nustatymas ir skatinimas, vidinių stipriųjų pusių ir regioninių poreikių identifikavimas;
  • verslumo kompetencijų kokybės gerinimas (tarp verslininkų ir aljanso partnerių) dalijantis gerąja patirtimi ir rengiant mokymo priemonių rinkinį (T6.3);
  • didinti universitetų partnerių gebėjimus teikti geresnius verslumo mokymus, kuriant bendras mokymo programas ir priemonių rinkinį, kuris suteiks papildomą paramą NEOLAiA regionų dėstytojams, studentams ir verslininkams (T6.3);
  • visų šalių absolventų verslininkų ryšių su universitetų partnerių studentais puoselėjimas, sukuriant tarpvalstybinių verslumo stažuočių, organizuojamų kaip šešėliavimo programos su mentoriaus pagalba, sistemą (T6.4).
  • Suteikti daugiau galimybių studentams dalyvauti partnerių universitetų mobilumo, verslo idėjų testavimo ir analizės veikloje, sukuriant tarptautines ir (arba) daugiakultūrines verslumo stovyklas, pavyzdžiui, „Vasaros verslumo iššūkis“ (T6.5).

Tikrai daugiakalbė ir tarpkultūrinė švietimo ekosistema yra labai svarbi įtraukios ir įvairialypės EEE ir ESI kūrimui. Siekdamas europinių vertybių, susijusių su kalbiškai ir kultūriškai teisingu švietimu, aljansas NEOLAiA nustatė šį darbo dokumentą su tikslais, kuriais siekiama tvarios praktikos ir nuolatinio Europos Tarybos nuo XX a. dešimtojo dešimtmečio pabaigos parengtų ilgamečių Europos kalbų rekomendacijų, neseniai pakartotų rekomendacijoje CM/Rec(2022)1 (2022 m. vasario 2 d.), kaip „politikos gairių ir sistemų, kuriomis konceptualiai ir praktiškai remiamas daugiakalbis ir tarpkultūrinis demokratinio pilietiškumo ugdymas“, tobulinimo. Tuo pat metu NEOLAiA regioninio junglumo misija reiškia, kad šio PS tikslais taip pat bus siekiama dviejų punktų - „kalbos barjerų“ ir „kultūrinių skirtumų“, kaip pagrindinių aljansui būdingų kliūčių, kurios NEOLAiA regioninėje apklausoje (ataskaitoje, kuria remiantis buvo nustatyti NEOLAiA įvairovės ir įtraukties ramsčio tikslai) įvardytos kaip kliūtys, išsiskiriančios iš kitų įtraukties kliūčių, nustatant:

  • Ensuring that the implementation of this WP will be consistent with the values for a plurilingual, intercultural European University that also addresses NEOLAiA’s region-specific barriers, by fostering the continuous improvement and sustainability of its initiatives through a best-practice approach based on regular exchange fora among partners throughout the lifetime of the alliance (T7.1 Symposium on language policy).
  • Promoting plurilingualism and interculturalism in university programmes, by enhancing the linguistic and intercultural competence of all NEOLAiA internal stakeholders (teachers, researchers, students and staff - T7.2), as well as by targeted initiatives specifically for teachers (T7.3), researchers (T7.4), and students (T7.5), equipping them with the optimal skillset for their academic and professional future.

Moksliniai tyrimai yra viena iš trijų pagrindinių NEOLAiA, kaip aukštosios mokyklos ir Europos universiteto, misijų. Ši atvirojo mokslo darbo grupė prisidės prie mokslinių tyrimų veiklos, kaip pagrindinės aukštosios mokyklos misijos, palaikymo kartu su 5 darbo grupe „Mokslinių tyrimų kompetencija ir poveikis regionams“. Tai bus daroma priimant politikos priemonių ir technologinės infrastruktūros rinkinį, kad būtų užtikrinta bendradarbiavimu pagrįsta dalijimosi žiniomis mokslinių tyrimų ekosistema, taip pat įtraukus ir teisingas mokslo piliečių dalyvavimas. Bus taikomi tokie principai kaip FAIR sistema ir bus įgyvendinama Europos Komisijos 2030 m. skaitmeninio kompaso vizija mokslo pilietybės srityje, siekiant

  • didinti tyrėjų dalijimosi žiniomis ankstyvąją praktiką su visomis atitinkamomis suinteresuotosiomis šalimis iš akademinės bendruomenės, pramonės, valdžios institucijų, piliečių grupių, nevyriausybinių organizacijų ir visuomenės apskritai;
  • remti platų suinteresuotųjų šalių dalyvavimą dalijantis žiniomis, siekiant didinti pasitikėjimą mokslu;
  • prisidėti prie Europos skaitmeninių galių turinčių piliečių bendruomenės augimo;
  • tinkamų taisyklių, vidaus procedūrų ir strategijų kūrimas, kad aljansas NEOLAiA galėtų suprasti ir įgyvendinti atvirojo mokslo principus ir praktiką (T8.1);
  • NEOLAiA atvirojo mokslo politikos, kurią priims visi aljanso partneriai ir kuri bus skatinama vykdant mokymo, sklaidos ir naudojimo veiklą, kūrimas ir palaikymas. (T8.1) užtikrinti, kad duomenys apie mokslinių tyrimų rezultatus būtų teikiami šiai darbo grupei, kad atvirasis mokslas būtų susietas su konkrečia mokslinių tyrimų veikla visame NEOLAiA aljanse, glaudžiai bendradarbiaujant su 5 darbo grupe „Mokslinių tyrimų kompetencija ir poveikis regionams“ per bendrus nuotolinius metinius susitikimus (T8.2);
  • įtraukti ir skatinti visus partnerius bendrai kurti atvirus duomenis apie savo mokymo ir mokslinių tyrimų veiklą, bendradarbiaujant su piliečiais ir piliečių grupėmis (T8.2).

Mūsų aljansas numato, kad skaitmeninė transformacija yra vienas iš trijų pagrindinių NEOLAiA ramsčių - NP1 Skaitmeninė transformacija, NP2 Įvairovė ir įtrauktis ir NP3 Didesnis mobilumas. Todėl manome, kad NEOLAiA atlieka aktyvų vaidmenį kaip pažangių skaitmeninių įgūdžių, skirtų įtraukčiai, skatintojas, plečiantis visos visuomenės, o ypač nepakankamai atstovaujamų grupių regionuose, kuriuose veikia aljansas, dalyvavimą ir naudojimąsi skaitmeninėmis technologijomis (žr. 3 VP apie nepakankamai atstovaujamas grupes), palengvinantis mokymąsi visą gyvenimą, kuris parengia darbo jėgą nuolat besikeičiantiems rinkos poreikiams. Taigi šia darbo grupe bus siekiama:

  • Skaitmeninės transformacijos diegimas veiksmingai naudojant naujas technologijas, siekiant sustiprinti Europos pasaulinę padėtį ir lyderystę skaitmeninio perėjimo srityje;
  • įgalinti technologijų žinias, mokslinius tyrimus ir skaitmeninius įgūdžius, siekiant padėti visiems universitetams formuoti švietimo ateitį siekiant bendro virtualaus pasaulio, kuriant ir priimant analitinę skaitmeninę sistemą (T9.2);
  • tapti pirmaujančiu Europos universitetu, užtikrinančiu metaverslo prieigą visuose NEOLAiA universitetų miesteliuose, atsižvelgiant į Europos Komisijos deklaraciją dėl skaitmeninių teisių ir skaitmeninio dešimtmečio principų: „Technologijos turėtų vienyti, o ne skaldyti žmones“ (T9.3);
  • rodyti pavyzdį skaitmeninio švietimo srityje kaip Europos universitetas, siūlydamas NEOLAiA partneriams kursus metaversle, naudodamas virtualios realybės (VR) ir papildytosios realybės (AR) metavisatos gyvąsias laboratorijas kiekvieno partnerio universiteto miestelyje (T9.2);
  • Skatinti judumą be trinties, pasitelkiant skaitmeninį akademinį pripažinimą tarp NEOLAiA partnerių, sukuriant bendrą tapatybės mechanizmą (T9.1).

NEOLAiA aljanso, kaip Europos universiteto, tvarumas iš esmės priklauso nuo jo projektų ir veiklos kokybės, taip pat nuo nuolatinio rezultatų ir bendradarbiavimo vertinimo. Labai svarbu palaikyti aljanso misiją ne tik ES lėšomis, bet ir užtikrinant, kad visos suinteresuotosios šalys (vidaus ir išorės) būtų nuolat informuojamos ir įtrauktos į visą veiklą, pasitelkiant įtraukias informacijos sklaidos ir dalyvavimo aljanse ir plačiajai visuomenei priemones.

Šiuo tikslu bus siekiama:

  • Sukurti sklaidos ir komunikacijos veiklos planą (PDC) (T10.1).
  • palengvinti NEOLAiA aljanso narių (tyrėjų, dėstytojų, studentų, alumnų bendruomenių) ir visos visuomenės bendravimą, daugiausia dėmesio skiriant aljanso misijos nuostatoms, veiklai ir pasiekimams (T10.2).
  • Plačiosios visuomenės, įmonių ir regioninės valdžios informavimas apie vykdomų projektų ir bendradarbiavimo tempą, pasitelkiant įtraukius komunikacijos kanalus (skaitmeninius forumus), ypatingą dėmesį skiriant stipriam skaitmeniniam buvimui ir prekės ženklo kūrimui (T10.3).
  • Užtikrinti NEOLAiA aljanso tęstinumą pasibaigus Europos universitetų finansavimui, periodiškai teikiant skaidrias finansines ir tvarumo ataskaitas (T10.4).

NEOLAiA aljanso naujienas sekite:

Facebook: @NEOLAiA1 

Instagram: @neolaia.campus

LinkedIn: @NEOLAiA

Youtube: @NEOLAiA_Campus