Pirmasis pasaulyje interaktyvus filmas „Kinoautomat“ – Šiauliuose!

Moksleiviams
Kolegijos studentams
Kolegijos bendruomenei
Visuomenei

Data: 2018 m. lapkričio 13 d. nuo 12:00 val. iki 13:00 val.

Vieta: Šiaulių valstybinė kolegija (Aušros al. 40), Aktų salė (3 a.)


Šiaulių valstybinė kolegija lapkričio 13 d. 12 val. kviečia šiauliečius į viešą paskaitą-filmo peržiūrą. 

Apie filmą „Kinoautomat“

Į Šiaulių valstybinę kolegiją atvyksiantis dėstytojas dr. Christopher Hales – tarptautiniu mastu pripažintas interaktyvaus kino specialistas, praktikas, mokytojas, tyrėjas. Jo kuriamiems interaktyviems filmams eksperimentinis kinas ir vaizdo menas daro daugiau įtakos nei tradicinės dramatiškos pasakojimo formos. Dažniausiai tai būna vieno asmens kūriniai su visais filmo ir technologijų panaudojimo aspektais.

Dėstytojas lapkričio 13 d. skaitys viešą paskaitą „Įspūdinga „Kinoautomat“, pirmojo pasaulyje interaktyvaus filmo, istorija, Praha 1968 m.“. Paskaita skirta ne tik Šiaulių valstybinės kolegijos studentams, akademiniam ir administraciniam personalui, bet ir Šiaulių miesto bendruomenei. „Kinoautomat“ – tai filmas, kurio siužetą lemia žiūrovai.

1967 m. Monrealyje vykusios pasaulinės parodos „Expo 67“ metu pirmasis pasaulyje interaktyvus filmas „Kinoautomat“ kasdien buvo demonstruotas šešis mėnesius. Filmas buvo rodomas naudojant novatoriškas technologijas, kurios leidžia žiūrovams kaskart nuspręsti, ką pagrindinis veikėjas turėtų daryti. Režisierius Radúzas Činčera filmą sukūrė prieš 50 m. Deja, iki 2006-ųjų šį kūrinį matė tik saujelė laimingųjų – po parodos komunistinė tuometinės Čekoslovakijos valdžia jį įtraukė į draudžiamų kino juostų sąrašą. Dėstytojas dr. Christopher Hales dirbo kartu su režisieriaus R. Činčeros dukra Alena Činčerova, norėdamas nuodugniai išnagrinėti šį apleistą filmą, sukūrė interaktyvų originalaus filmo DVD prototipą, kurį pristatys viešos paskaitos metu. Dėstytojas tai pat aptars kai kurias filmo sekas, kūrinio technologinius ir meninius aspektus.

Tarptautinė dėstytojo patirtis

Dr. Christopher Hales dažnai rašo apie interaktyvų kiną (judančius paveikslėlius), šia tema daugelyje Europos institucijų vykdė 140 kūrybinių dirbtuvių, jis dažnas tarptautinių renginių pranešėjas. Kiti projektai: „Priežastis ir pasekmė“ – eksperimentinis interaktyvaus kino performansas, sukurtas kartu su kolegomis iš Suomijos, projektas Prahoje, kurio tikslas – iš naujo atrasti „Kinoautomatą“, pirmąjį pasaulyje interaktyvų kiną.

Nuo 2006 iki 2012 m., būdamas SMARTLab tyrimų instituto akademinio personalo nariu, Christopher Hales studentams daug metų dėstė dalykus apie meną ir dizainą naudojant kompiuterio galimybes. Jo disertacija „Interaktyvaus kino pergalvojimas“, išplėtojusi koncepciją „filmas yra sąsaja“, buvo sėkmingai baigta 2016 m. Liečiamo ekrano įrenginiai (pateikiantys tuziną ar daugiau interaktyvių šio kūrėjo filmų) buvo pristatyti Seule, Helsinkyje, Varšuvoje, Nagojoje, San Franciske, Sidnėjuje, kitose vietose ir 2003 m. įtraukti į svarbią parodą „Ateities kinas“. Dėstytojo veiklos Lietuvoje – Vilniaus trumpametražių filmų festivalis 2009 m., 50 kultūrų naktis Vilniuje, kino instaliacija „Première“ 2014 m.,

Didžiausias dėmesys – studentų įgūdžiams lavinti

Lapkričio 5–16 dienomis dr. Christopher Hales ŠVK Multimedijos technologijų studijų programos II kurso studentams skaitys „Reklamos dizaino“ paskaitas. Studentai daugiau sužinos apie garso ir vaizdo dermę, šių technologijų interaktyvumą, vadovaujant dėstytojui kurs unikalų projektą. Dr. Ch. Hales studentus supažindins su interaktyviais įrenginiais, analizuos įvairius interaktyvius kitų kūrėjų darbus, rengs scenarijų, filmuos pagal jį, įrašys garso takelį, redaguos pirminę medžiagą – kurs projektą, kurį taip pat planuojama pristatyti žiūrovams. Studentai ne tik gaus daugiau specialybei reikalingų kompetencijų, bet ir mokysis komandinio darbo.

Dėstytojo dr. Christopher Hales vizitas reikšmingas ne tik Informatikos inžinerijos katedros dėstytojams, kurie su svečiu dalysis patirtimi informatikos inžinerijos srityje, bet ir visai Šiaulių valstybinei kolegijai: atsiranda dar viena galimybė užmegzti ir palaikyti artimesnius bendradarbiavimo ryšius su užsienio aukštosiomis mokyklomis, keistis mokymo(si) patirtimi, idėjomis, tobulinti ugdymo(si) procesą, plėtoti studijų tarptautiškumą, dėstytojų ir studentų akademinį judumą. Pasirinkto ir numatyto dėstyti anglų kalba kurso metu studentai turės daugiau galimybių gerinti dalykinės komunikacijos įgūdžius, mokytis bendrauti ir bendradarbiauti, patobulinti profesinę užsienio kalbą. Studijos užsienio kalba yra reikšmingos rengiant būsimus informatikos inžinerijos specialistus, kurie darbinėje veikloje nuolat bendrauja ir bendradarbiauja užsienio kalba (anglų). Užsienio kalbos kompetencija ir jos lavinimas sudaro sąlygas ateityje efektyviai veikti tarptautinėje informatikos inžinerijos aplinkoje.


Atgal